Frequently Asked Questions
1. Hvad er forsendelses / afhentnings mulighederne?
Vi tilbyder fragt via Postnord (hjemmelevering, pakkeshop og erhverv) i Danmark. Ved køb for over 600 DKK får du fri fragt i Danmark.
Det er også muligt at vælge afhentning (pick-up) ved vores lager (Lyngby), Bunker af Vin i Roskilde eller i Lejre. Vælges ‘Afhentning’ kontakter vi dig mht. koordinering af afhentning når din ordre er klar. Din ordre vil typisk være klar til afhentning inden for 24 timer.
Pick-up / afhentning:
S-Huset, Lundtofte (2800/Kgs. Lyngby) (hverdage 08.00-19.00, efter aftale)
Lejre (4320/Holmegårdsvej) (efter aftale)
Butik:
Bunker af Vin (4000/Dronning Margrethes Vej)
[Bunker af Vin: Bestil senest torsdag kl 12. Afhentning lørdag kl 11-14]
Vi havde engang Pick-up points på Borgergade og Rosenlunds Allé men disse er udgået.
2. Sender I til udlandet?
Ja, vi sender til de fleste lande i EU. Prisen for forsendelse er fast (uanset antal), og kan ses i tabellen nedenfor
Price | Free Shipping | |
Denmark | 49 kr | 600 kr |
Sweden | 98 kr | 1200 kr |
Finland | 144 kr | NA |
Austria | 281 kr | NA |
Belgium | 98 kr | 1200 kr |
Bulgaria | 315 kr | NA |
Croatia | 315 kr | NA |
Czech Republic | 281 kr | NA |
Estonia | 281 kr | NA |
France | 98 kr | 1200 kr |
Germany | 98 kr | 1200 kr |
Hungary | 281 kr | NA |
Italy | 315 kr | NA |
Latvia | 281 kr | NA |
Lithuania | 281 kr | NA |
Luxenbourg | 98 kr | 1200 kr |
Netherlands | 98 kr | 1200 kr |
Poland | 98 kr | 1200 kr |
Romania | 315 kr | NA |
Slovakia | 281 kr | NA |
Slovenia | 281 kr | NA |
Spain | 315 kr | NA |
Norway | Does not ship here currently | |
Ireland | Does not ship here currently | |
United Kingdom | Does not ship here currently |
3. Den papkasse som jeg har modtaget min forsendelse i er ikke ny?
Hos Ølkassen.dk genbruger vi pakkemateriale i det omfang det er forsvarligt for vores forsendelser. Dette gør vi for at mindske vores brug af engangsmaterialer som er mere miljøbevist end at sende hver fragt i ny emballage. Dette kan betyde at man modtager en forsendelseskasse hvor der er angivet et produkt/bryggeri navn på eller som indeholder avispapir i stedet for bobleplast. Hvis man ønsker at modtage sin pakke i ny emballage, skal man blot skrive dette som en kommentar til sin ordre.
4. Kan mine øl nå at komme frem inden en hvis dato?
Måske! Vi prøver altid at sende pakker/ordre hurtigst muligt, men nogle gange kan der godt gå et par dage inden en ordre bliver afsendt. For at være sikker på at man ordren når frem, hvis tiden er lidt knap, så send os en mail til [email protected] (eller brug vores kontaktform) med ordre nr. og hvornår man skal bruge pakken. Så svarer vi hurtigt om det er muligt.
5. Jeg har lavet en fejl I min bestilling. Hvad gør jeg?
Ved fejl så send en mail til [email protected] (eller brug vores kontaktform) med ens ordre nr. og fejlen. Så hjælper vi med at rette fejlen hurtigst muligt.
7. Kan jeg tilføje til min allerede bestilte ordre?
Måske, hvis ordren ikke er blevet behandlet endnu. Hvis man tilføjer øl inden for kort tid vil det som udgangspunkt ikke være noget problem. Men kontakt os inden da, på mail til [email protected] (eller brug vores kontaktform), og spørg om det muligt at tilføje til ordren. Ved tilføjelser til eksisterende ordre kan man ligge en ny bestilling og vælge “Afhentning på Lager” og så skrive ordre nr. på den tidligere bestilling i kommentarfeltet.
8. Hvordan annullere jeg en bestilling?
Send os en mail til [email protected] (eller brug vores kontaktform) med ordre nr., og at ordren ønskes annulleret. Så ordner vi det!
9. Der er en fejl I den bestilling som jeg har modtaget?
Det beklager vi rigtig meget! Vi forsøger altid at sikre at de ordre som vi sender ud er 100% korrekte, ved at dobbelttjekke alle ordre. Med det sagt, vi begår vi inde imellem menneskelige fejl. Skriv gerne en mail til [email protected] (eller brug vores kontaktform) med ordre nr. og fejlen, så finder vi frem til en løsning hurtigst muligt!
10. Hvor mange øl er der i jeres "Ølkasser"?
Som udgangspunkt er der cirka:
400kr: 8 øl
600kr: 12 øl
800kr: 16 øl
Dette er kun vejledende og kan afvige lidt ift. tilgængelighed af øl, din valgte kasse og evt. dine specifikke ønsker.
11. Betyder en højere pris for jeres "Ølkasser" at man får flere øl eller at de bliver bedre?
Begge dele! Ved en højere pris vil vi både ligge flere øl i kassen, samtidig med at tilføje øl som er endnu bedre.
12. Kan I pakke øl ind til min forsendelse?
Ja, se “Gave fra Ølkassen”. Vi tager 25DKK for indpakning. Øllene pakkes ind individuelt. Da øllene stadig skal pakkes forsvarligt ind og sendes kan indpakningen være lidt krøllet når den kommer frem.
13. Kan I fortælle mig noget mere omkring af øllene? Måske komme med anbefalinger?
Gerne! Vi kommer gerne med mere information omkring øllene. Vi smager (og godkender) alle øl der er til salg på Ølkassen.dk og fortæller med glæde lidt mere omkring hvordan de smager. Hvis du vil vide mere eller gerne vil have anbefalinger, så send en mail til [email protected]!
14. Får I "Out-of-stock" øl på lager igen? Kan I skaffe en bestemt øl som jeg leder efter?
Måske! Der er desværre mange øl som vi kun kan skaffe et begrænset antal af, og flere øl der kun brygges en gang imellem og måske endda kun den ene gang. Send gerne en mail til [email protected] (eller brug vores kontaktform), så undersøger vi sagen for dig!
15. Hvorfor har I begrænsning på nogen af jeres øl?
Nogle af de øl vi får ind af døren er specielle og svære at få fat i, også for os. Vi modtager kun et meget begrænset antal, for det meste meget mindre end ønsket. For at vi sikre at flest mulige kan prøve disse øl sætter vi ofte begrænsning på hvor mange man kan købe pr. person.
16. Hvad er jeres Persondatapolitik & Handelsbetingelser?
Man kan finde vores Persondatapolitik & Handelsbetingelser på hjemmesiden ved af klikke på linket, nederst i venstre hjørne.
17. Hvorfor har I ikke E-handelsmærke?
Vi er et forholdsvis lille firma, som stadig bliver drevet som en hobby ved siden af fuldtidsarbejde. Vi har desværre ikke et kæmpe overskud, og et E-handelsmærke har en (for os) for høj årlig pris. Vi overholder selvfølgelig alle danske love ift. handelsbetingelser, osv. og forsøger altid at give den bedst online handels-service (selv uden E-handelsmærke).
18. Hvor finder man anmeldelser om jer henne?
Vores anmeldelser kan findes på både vores Facebook side og på Trustpilot:
https://www.facebook.com/oelkassen.dk/
https://www.trustpilot.com/review/www.oelkassen.dk
Vi sætter stor pris på alle anmeldelser!
19. Hvordan giver jeg instrukser til levering?
Alle vores forsendelser sendes med PostNord. Når du lægger din ordre, har du mulighed for at vælge levering til pakkeshop eller hjemmelevering. Prisen fremgår ved bestilling.
Vi kan ikke modtage yderligere instrukser vedrørende leveringen herunder via kommentarfelt eller email. Vores leveringer foretages af PostNord, hvorfor deres vilkår for levering er gældende. Vi henviser derfor til PostNord, der har ordningen Modtagerflex hvor du inden levering via SMS eller email kunne angive, hvor PostNord må stille pakken, såfremt du ikke er hjemme. Har du spørgsmål til ordningen kan du rette henvendelse til PostNord.